Wednesday, August 26, 2009

ehemmm..

Entah mengapa hari ini aku begitu sayu...melihat dijalan..tersendiri aku, jauh dari dunia reality kosmopolitan...hehehe! tiada usikkan bagai selalu...tiada mata memandang...pun tidak ku dengar siulan nakal itu....Apakah kau telah jemu menanti??? satu persoalan yang tidak pernah ada jawapan....

hai!!! kawanku...pandanglah kemataku, jangan ada rasa jemu...jangan ada terbit kebencian...nurani ku hanya untuk yang bisa mengerti...yang bisa ketahui tentang qadak dan qadarku....Engkau ku lihat tinggi bintang di langit... aku persis kaca yang retak seribu....diam dan bisuku bertafakur...........mencari diriku yang kian hilang...

Sesekali ku ingin menjadi bayu yang lembut menyapa...menjadi burung yang bebas diangkasa....menjadi seperti ombak...bisa datang dan pergi.....namun yang pasti ingin ku lestarikan impianku padamu kekasih...selagi ada getar dijiwaku....selagi masih ada sinaran mentari!!

Walau kalut menggulung hitam batinku...walau aku masih terhenyak dalam rindu yang tak sudah...ku harapkan dia menyeruakkan cinta yang sama...agar aku tidak terpaku dalam hening malam tanpanya...selagi mentari terus mengisi hari..biar dingin hujan menghiasi bulan..biar deru bintang menyertai tahun tahunku....

aku akan tetap menanti....Mungkinkah aku akan menatap wajahmu, tersenyum dalam kehangatan dan seperti selalu akan ku tatapmu dengan sejuta kelembutan tapi akankah engkau datang????Ku rindu setiap senyummu, ku impikan tawamu dan kubayangkan wajahmu....walau suaramu kini tetap terngiang dalam memoriku....Ahhhh!!!!!!...waktu mengapa tak menghempas pergi...jarak mengapa begitu jauh hingga ku tak dapat menggapaimu...hingga ku tetap berdiri menatap langit....sendiri!!!!
Posted by fatin

No comments:

Post a Comment