Wednesday, August 26, 2009

KenaNg DaKu daLam DOa Mu

0 comments Published by fatin on Tuesday, December 9, 2008 at 9:29 PM

Kali pertama..saat ego ku ranap dalam redup kasihmu! Arghh!! patutkah aku bermimpi lagi kekasih....sedang engkau dimana?

kini aku hanya sendirian menghitung bahagia yang pernah kau lafazkan....membariskan tiap puisi yang pernah tercipta...bersyair dalam lagu yang perit untuk ku tatap diseluruh alamku yang bernama kesepian....

aduhaiii...
kiranya hujan turun lagi..dan tempiasnya hinggap ke pipimu...anggaplah itu utusan rinduku..rindu yang pernah kau bohongkan..rindu yang kau omongkan dalam gelita malamku...
hmm...masihkah kau ingat...suaraku yang akan menganggu setiap mimpimu di subuh hari...lalu ku katakan....shahdunya azan ini memanggil..sayu meresap kejiwa....hehehe! akhirnya kau akur yang terbaik itu sebenarnya tak indah...aduhaii khalifahku!!

ehemm...dan setiap kali kau keliru dalam hubungan yang ku namakan "suami dan istri".....tidak kah kau tahu...pada pengertian hubungan itu...mengapa kau bukan kekasihku..mengapa ada batas yang tercipta antara hubungan kita berdua....tidakah kau merasa..atau sengaja kau enggan mengerti betapa telus dan suci hubungan suami istri...tiada rahsia dalam rahsia. Satu pengorbanan dua jiwa menuju destinasi bahagia....

Sayangnya kau khianati aku...kesetiaan yang punah dalam harapan yang musnah.....katamu..aku yang bersalah...buat kau rasa tersisih, enggan mengerti naluri seorang lelaki...Apa mahu mu duhai lelakiku...sedang dulu kita sama setuju...bersatu dalam lafaz hijab maha keramat...kita akan memalingkan tiap rindu yang datang tuk buktikan kita generasi yang tak kalah dalam dunia globalisasi....

Kiranya baru kau sedar...langkahmu tempang..andai kau tahu bercinta kadang tak tak indah....namun kau telah melangkah jauh...walau aku masih disini...walau aku masih menangis tapi aku tidak berharap kerana aku bukan takdirmu.....

Usah kau datang dengan seribu sesal...simpan airmatamu untuk suatu hari yang indah...dan doaku tetap untukmu disetiap solatku.....

No comments:

Post a Comment